Liten uppdatering

Hej!
Sist jag skrev så bestämde jag mig för att försöka bli mer aktiv ja.. Gick inte alls bra XD
Så nu tänkte jag skriva av mig/uppdatera er lite.
Vi börjar med att gå tillbaka till i påsk, jag mådde inte alls bra och min familj märkte av det och var väldigt oroliga och tyckte jag skulle ringa läkaren men jag såklert ville inte och sa att jag mådde bra. Jag kunde knappt gå en till två meter utan att bli extremt svimfärdig, gången min mamma fick nog var när jag skulle gå till garaget hon har sin bil i och jag kom in i bilen med vita läppar och låg nästan i baksätet.
När jag kommit in i lägenheten la jag mig i sängen med mössa, jacka och började nästan gråta, min pojkvän kom och min mamma ringde och då brast det. Jag grät och mådde väldigt dåligt, dagen efter pratade jag med vådcentralen och fick tid, väl där så tog dem mitt blod och EKG. Mitt HB var 74 och läkaren sa att man ska normalt ha 116(inte helt säker) och han skickade mig till akuten.
Kom sedan till akuten där de tog massa blodprover och då var mitt HB nere på 69. Läkarna bestämde sig för att ge mig blod och jag var tvungen att stanna under natten och det ville jag definitivt inte. Fick 2 påsar blod under natten och fick åka hem dagen efter, dock ville de nog ha kvar mig längre då dem tvekade när jag sa att jag ville hem.
Anyway, jag sov knappt då jag vaknaden upp så många gånger under natten men somnade hemma hos svärföräldrarna. Mamma och Magnus kom såklart så fort de fick höra att jag skulle behöva stanna under natten och hade med sig godis.
Min kropp mådde väldigt dåligt under en lång tid innan detta hände och hela tiden var min familj orolig och försökte hjälpa mig. Under denna tid så blev jag inte hungrig alls och åt kanske max en deciliter mat men inte varje dag, min pojkvän försökte verkligen mycket att få mig att äta. Varje gång jag åt blev jag illamående och då åt jag definitivt inte mer.
Mår mycket bättre nu och äter mer, har gått upp de kilon jag tappat och blir hungrig minst en gång om dagen vilket är helt otroligt för min del.
Och nu lite framhopp.
I somras skaffade jag och min pojkvän en kattunge, han är helt underbar och otroligt söt. Julius är hans namn då jag skämmer bort honom och han är i mina ögon en kejsare <3 Han är min lilla bebis och elakt sagt men jag är hans favorit och det märks så tydligt. Han sover bredvid mig på nätterna och myser med mig väldigt mycket, dock väcker han mig kl 4/5 på morgonen XD
Och hopp till nu, jag pluggar på universitetet, Svenska och Engelska lärare för gymnasiet, har haft min första vecka VFU och har 2 veckor till :)
Inget mer att berätta nu.. Well well :) Tack för att ni läste.

Byebye! :3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0